A R O M A M A R K E T I N G

Zapachy do piekarni i ciastkarni

Czyli na czym polega aromamarketing

Aromamarketing (czy też marketing zapachowy) to nowoczesna gałąź marketingu oparta na roli i wpływie zapachów na zachowania konsumentów. Głównym celem aromamarketingu jest wytworzenie określonej reakcji u klienta, gościa czy też pracownika przy pomocy odpowiedniej kompozycji zapachowej dobranej do okoliczności, filozofii firmy, sprzedawanych produktów oraz docelowej grupy odbiorców.

Dziś profesjonalne zapachy do piekarni, kawiarni czy cukierni coraz częściej wypełniają lokale, a te przyjemne aromaty pozwalają klientom odprężyć się i jeszcze milej spędzić w nich czas.

Zapachy pozwalają także skutecznie wypromować markę. Generują pragnienie konkretnego produktu, ale co ważniejsze – tworzą uczuciową bliskość konsumenta z firmą i pozwalają mocniej docenić jakość oferowanych usług lub produktów. Dzieje się tak, gdyż zmysł powonienia jest tym, który najpotężniej oddziałuje na ludzką pamięć i usposobienie. Toteż marketing zapachowy bazuje na decyzji, jaki nastrój chce się wywołać u klienta, i doborze właściwego aromatu, który ten nastrój wywoła.

Zaledwie jeden wdech umiejętnie dostarczonego zapachu potrafi ożywić wspomnienia o marce lub jej produkcie. Dlatego już dziś pozwól zabrać się w niezwykły świat zapachów i aromamarketingu, który na zawsze odmieni Twój biznes.

M A R K E T I N G   Z A P A C H O W Y   W   L I C Z B A C H

Dostępne aromaty charakteryzuje uniwersalizm, co pozwala znieść jakiekolwiek ograniczenia – zapachy do piekarni, drogerii, kawiarni, czy specjalne mieszanki zapachów do ciastkarni mogą z powodzeniem znaleźć swoje zastosowanie także w biurach, czy sklepach – wszystko zależy od Was.

Lepsza jakość

Konsumenci odbierają perfumowane produkty jako te lepszej jakości. Wyszukany zapach daje poczucie luksusu i elegancji.

Większe dochody

Klienci chętniej kupują i więcej wydają w aromatyzowanych pomieszczeniach. Odpowiednia kompozycja zapachu do piekarni, np. o woni świeżego pieczywa czy słodkich bułek pozwoliła na trzykrotne zwiększenie sprzedaży już w 1995 roku.

D L A C Z E G O   Z A P A C H?

Trwałe wspomnienia

Ludzie na dłużej zapamiętują miejsca, w których unosił się przyjemny zapach, niż te, które tego zapachu były pozbawione.

Dłuższy pobyt

Przyjemnie pachnący lokal przyciąga więcej klientów, a ci zostają w nim dłużej.

Przywiązanie do marki

Zapachy wyzwalają w klientach emocjonalne reakcje. A stąd już blisko do wzrostu sprzedaży i przywiązania do marki.

Kreowanie wizerunku

Indywidualny zapach, który współgra z elementami wizualnymi i dźwiękowymi, wyróżnia markę spośród innych.